Vremea Romania, Arad 0°C

Stiri Arad

Consilierul judeţean Cristian Ispravnic (PSD), despre drumul Pâncota – Seleuş: „Piatra pe care am dus-o eu la laborator nu a fost luată din drum”

În ședința ordinară a Consiliului Județean Arad, consilierul județean PSD Cristian Ispravnic a recunoscut că probele de piatră pe baza cărora a afirmat că drumul județean Pâncota-Seleuș (DJ 709, km 33+700-39+200), nu va ține până la iarnă nu au fost prelevate de pe drumul respectiv.

Consilierul judeţean Cristian Ispravnic (PSD), despre drumul Pâncota – Seleuş: „Piatra pe care am dus-o eu la laborator nu a fost luată din drum”
Comentează 0

„Piatra pe care am dus-o eu la laborator nu a fost luată din drum. Eu știu de unde să iau piatra”, a declarat Cristian Ispravnic la punctul diverse, într-o discuţie cu directorul general al Direcţiei Tehnice a CJA, Răzvan Ciubotariu.

Vă reamintim că faţă de expertiza invocată de consilierul Cristian Ispravnic, există alte trei expertize efectuate la trei laboratoare diferite, care certifică faptul că materialele folosite sunt corespunzătoare. Două au fost comandate de către constructor, iar cel de-al treilea a fost solicitat de către Consiliul Județean Arad, cu mențiunea că acest ultim „Raport de încercare” a fost realizat tocmai în urma faptului că în spațiul public au apărut insinuări cu privire la calitatea lucrărilor, respectiv a materialului folosit. Pentru verificarea rezistenței la fragmentare se prelevă probe sau epruvete din materialul aprovizionat pe șantier, nu cel pus în operă, deoarece acesta din urma a fost deja supus acțiunilor de compactare, deci nu se poate determina rezistența reală. De aceea sunt foarte importante condițiile în care se prelevă probele care urmează să fie analizate, implicit personalul care trebuie să fie calificat, pentru a se respecta întreaga procedură.

În plus, Inspectoratul de Stat în Construcții a efectuat două controale, această instituție fiind singura abilitată să verifice calitatea lucrărilor și respectarea tuturor cerințelor aflate în Proiectul Tehnic și Caietul de Sarcini.

Ca și constatare, nu au existat nereguli și nu este cazul să se dispună alte măsuri.

Firma care a contractat lucrarea a înaintat Consiliului Județean o propunere prin care dorește prelungirea perioadei de garanție de la 80 la 96 de luni, adică opt ani. Este perioada maximă consemnată în normative, pentru acest tip de drumuri și la acest trafic. Firma a  făcut acest demers pentru a dovedi buna credință și a elimina toate suspiciunile legate de calitatea lucrărilor efectuate, a materialelor folosite și, implicit, de durata de exploatare a tronsonului.

Articole asemanatoare

Scrie un comentariu

trimite