Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

„Servicii electronice extinse pentru Municipiul Arad”; ce entităţi din cadrul Primăriei vor beneficia de acest proiect

Primăria Municipiului Arad a găzduit, astăzi, conferinţa de lansare a proiectului „Servicii electronice extinse pentru Municipiul Arad”, cod SIPOCA 1216/MYSMIS 155162, proiect început acum o săptămână, care are ca beneficiar Municipiul Arad şi o perioadă de implementare de 16 luni.

„Servicii electronice extinse pentru Municipiul Arad”; ce entităţi din cadrul Primăriei vor beneficia de acest proiect
Comentează 1

Acest proiect reprezintă o continuare a proiectului „Planificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” – digitalizarea unor servicii oferite cetățenilor – SIPOCA558/cod my SMIS 126495.

Se urmăreşte continuarea procesului de digitalizare a serviciilor oferite către cetăţeni, prin extinderea soluţiilor existente și implementarea de soluţii noi, cu scopul reducerii birocraţiei și îmbunătăţirii calității actului administrativ; extinderea portalului de servicii electronice și crearea de noi servicii electronice, în special la:

  • Direcția Generală Poliția Locală Arad,
  • Serviciul Agricol din cadrul Primăriei Municipiului Arad,
  • Direcția Asistență Socială Arad, 
  • Serviciul Public Comunitar Local de Evidența Persoanei,

dar şi crearea unui modul de comunicare inter-instituțională.

Proiectul prevede, de asemenea: achiziționarea unor echipamente IT noi (stații de lucru PC) pentru implementarea noilor soluții digitale;

cursuri de instruire pentru 100 de angajați; informarea cetățenilor cu privire la serviciile electronice oferite; realizarea unui audit tehnic și de securitate pe intreaga platformă implementată.

Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea calității și accesibilității serviciilor publice aferente competențelor partajate oferite de Primăria Municipiului Arad, prin simplificarea procedurilor administrației locale cu scopul de a eficientiza activitatea instituțională în relația cu cetățenii.  

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

1. Implementarea unor proceduri simplificate  în vederea reducerii birocrației pentru cetățeni, la nivel local, în corespondență cu Planul Integrat pentru simplificarea procedurilor adminstrative aplicabile cetățenilor, atât din perspectiva back-office, cât și front-office, prin introducerea unor soluții digitale noi și integrarea celor existente, pentru serviciile publice aferente competențelor partajate ale adminstrației publice locale;

2. Dezvoltarea cunoștințelor și abilităților personalului în vederea sprijinirii măsurilor vizate de proiect.

Ce spune primarul

„Dacă ceva se dovedește a fi util, ne dorim să-l extindem. Astfel într-un an de zile sperăm să conectăm Primăria Arad la celelalte entități ale sale, cum sunt Poliția Locală, Direcția de Asistență Socială, Serviciul Agricol și  Serviciul de Evidență a Persoanelor. Pentru o administrație deschisă și accesibilă, extindem serviciile electronice oferite și ne pregătim pentru momentul în care și alte instituții ale statului vor oferi astfel de facilități. Numai în acest fel vom putea comunica mai mult electronic și mai puțin pe hârtie”, a declarat primarul municipiului Arad, Călin Bibarț.

În ceea ce priveşte rezultatele aşteptate, trebuie spus că acestea sunt:

proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni implementate, atins prin platformă integrată extinsă pentru servicii din sfera competențelor partajate;

cunoștințe și abilități ale personalului din autoritățile și instituțiile publice locale îmbunățățite, în vederea sprijinirii măsurilor/acțiunilor vizate de acest obiectiv specific, atins prin cunoștințe și abilități pentru 100 de angajați îmbunătățite, în vederea exploatării și administrării proceselor digitale implementate în cadrul proiectului.

Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020, Axa prioritară 2 Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente.

Valoarea totală a Proiectului: 2.087.022,00 lei;

Valoarea eligibilă a Proiectului: 2.087.022,00 lei;

Valoarea eligibilă nerambursabilă:  2.045.281,56 lei (98%);

Valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 1.773.968,71 lei (85%);

Valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 271.312,85 lei (13%);

Cofinanțarea eligibilă a Beneficiarului: 41.740,44 lei (2%).

Intraţi AICI pentru detalii.

Galerie foto (2)

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite