Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

„Perioada 2019-2020 este perioada în care implementăm proiectele europene pe infrastructura mare”

Sergiu Bîlcea este vicepreședintele Consiliului Județean care are printre atribuțiuni domeniul infrastructurii rutiere. Având în vedere că, la fel ca mulți alți arădeni, am dorit să aflăm ce se întâmplă cu drumurile județului, i-am solicitat un interviu. Printre drumurile despre care am vorbit au fost Arad - Șiria, Pâncota - Seleuș, Agrișu Mare - Târnova, dar am discutat și despre proiectele europene pe infrastructură, în ansamblul lor, care urmează să fie implementate în perioada 2019-2020.

„Perioada 2019-2020 este perioada în care implementăm proiectele europene pe infrastructura mare”
Comentează 2

- Domnule vicepreședinte, fără doar și poate, drumul Arad-Șiria-Pâncota-Buteni este cel mai important drum județean. Și nu este într-o stare bună. Există finanțare acum, au fost demarate procedurile pentru alegerea constructorilor, când vom putea circula pe o șosea nouă?

- Termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru cele două tronsoane ale drumului, Arad-Pâncota și Pâncota-Buteni a fost 18 aprilie. Pentru Arad-Pâncota au fost șapte oferte, iar pentru Pâncota-Buteni doar una. Acum comisia de evaluare va putea urma pașii pentru desemnarea câștigătorilor. Din experiență, sper ca, fără contestații, în maximum trei luni de zile să știm cu cine vom lucra. Aici nu mai avem nevoie de proiect tehnic sau alte avize. Există toate avizele necesare, inclusiv autorizația de construire. Avem nevoie doar de firme serioase, care să finalizeze totul până în decembrie 2020. Pentru ca lucrările să meargă cât mai repede, luăm în considerare să închidem  porțiuni de drum.

- Despre tronsonul Pâncota-Seleuș ce ne puteți spune? Vă întreb acest lucru având în vedere problemele care există cu firma Intermed Utilaje, care a executat o parte din lucrări, firmă a cărui patron a decedat în urma unui tragic accident de circulație și despre care se aude ba că ar fi cerut intrarea în insolvență, ba că n-ar fi făcut acest pas.

- În primul rând vreau să transmit și pe această cale condoleanțe familiei Popovici. Referitor la ceea ce se întâmplă pe acel sector de drum, trebuie să știți că așteptăm ca într-un termen de zece zile să primim un răspuns din partea firmei, dacă va mai continua sau nu lucrarea. A mai rămas de pus stratul de uzură și de realizat niște rigole. Per ansamblu, lucrarea e finalizată în proporție de 75%. În funcție de răspunsul primit, vom vedea cum vom proceda în continuare.

- Un zonă care a dat nașteri unor discuții aprinse pe Facebook este și Agrișu Mare – Târnova. Evident, tot din cauza drumurilor. Ce proiecte aveți pentru a remedia problemele?

- Zona aceasta este foarte importantă pentru noi. Drumul Măderat – Târnova - Șilindia – Buteni intră în proiectul european Arad - Șiria – Pâncota – Buteni; pe 20 mai vom avea deschiderea ofertelor pentru drumul Târnova – Tauț, care este cel mai degradat drum din județ și urmează să fie modernizat, astfel încât în toamnă sperăm să executăm lucrări și aici, din banii CJA. Mai pot să vă spun că în perioada următoare vor urma reparații pe drumul Măderat – Agrișu Marea – Căsoaia, urmând ca anul viitor să demarăm procedurile de licitație pentru modernizarea acelui drum, care este depășit din toate punctele de vedere. De altfel, din cauza unor motive evidente, nu putem demara lucrări de modernizare pe toate drumurile din acea zonă.

 

Presa și cetățenii, în vizită pe șantiere

 

 - Puteți să ne spuneți ce drumuri se modernizează în momentul de față?

- După cum știți, am invitat presa și cetățenii pe șantierele deschise pentru modernizarea drumurilor județene. În acest moment se lucrează pe drumul Neudorf-limită cu județul Timiș, pe Sintea Mare-Șepreuș și Dorobanți-Macea, care este aproape finalizat.

De acum înainte vom avea întâlniri lunare, pentru a verifica stadiul și calitatea lucrărilor împreună cu presa și cetățenii. De asemenea, arădenii trebuie să știe că perioada 2019-2020 este perioada în care implementăm proiectele europene pe infrastructura mare.

- Ce șantiere vor fi deschise în viitor?

-  În următoarea perioadă vom începe lucrările pe mai multe tronsoane: Bârsa – Moneasa – limită județul Bihor; Gurahon – Dieci – Buteni; Nădab – Zărand – Seleuș; Sânmartin - Șimand – Olari – Caporal-Alexa; Zăbalț – limită județul Timiș; Pecica – Turnu; Grăniceri – Pilu; Sîntana – Sintea Mică; Șofronea – Zimand Cuz; Tauț - Târnova și nu în cele din urmă Arad – Pâncota – Buteni. În plus, țin să precizez că lucrările pentru toate aceste tronsoane au fost bugetate de CJA. Așteptăm doar finalizarea licitațiilor sau a documentelor tehnice.

- Drumul Bârsa – Moneasa – limită județul Bihor este fără îndoială foarte important. Ar fi însă și mai important dacă ar continua și în județul vecin. Din păcate însă, gurile rele spun de ani de zile că bihorenii nu își doresc să modernizeze partea lor de drum, pentru ca turiștii care le vizitează județul să nu vină înspre Moneasa.

- Ceea ce pot să vă spun este că noi ne facem datoria și creăm legături de dezvoltare cu județele limitrofe. Acum mingea este în terenul colegilor de la Consiliul Județean Bihor.

- De unde aveți bani pentru drumuri, având în vedere că Aradul este văzut cu ochi prea buni de actualul Guvern?

- Fondurile europene reprezintă principala sursă de investiții pentru modernizarea infrastructurii în județ. Rămânem cu un gust amar că doar două tronsoane din șapte au fost acceptate de Guvernul României spre finanțare prin PNDL, Guvernul PSD lăsând ca de obicei Aradul pe ultimele locuri din țară la finanțări și respect.

 - În încheiere, aș dori să vorbim puțin despre Centura de Sud-Est. Cum comentați faptul că Executivul nu a aprobat finanțarea necesară?

- Este păcat că în România avem un proiect eligibil de 40 de milioane de euro, ce presupune construirea unui pod peste Mureș, a unui pasaj peste calea ferată, a unei piste de biciclete, este refuzat la finanțare pe fonduri europene de către Guvernul României, prin Ministerul Dezvoltării. Asta, în condițiile în care absorbția de fonduri europene este sub 15% în acest moment pe ciclul financiar 2014-2020. Din nou, o lipsă de respect din partea lui Dragnea, a colegilor lui. În ceea ce ne privește, ne angajăm în fața arădenilor că vom demara această lucrare, chiar dacă va trebui să găsim alte surse de finanțare.

- Vă mulțumim.  

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite