Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

„Cetățean digital”: Contract de peste 3,5 milioane de lei pentru digitalizarea Primăriei și reducerea birocrației

La Primărie a fost semnat astăzi un contract pentru digitalizarea instituției și reducerea birocrației, în valoare de peste 3,5 milioane de lei. Contractul vizează realizarea unei platforme integrate pentru servicii electronice pentru contribuabili și implementarea unei platforme de arhivare electronică, finanțarea provenind din fonduri europene (85%), bugetul național (13%) și bugetul local (2%).

„Cetățean digital”: Contract de peste 3,5 milioane de lei pentru digitalizarea Primăriei și reducerea birocrației
Comentează 0

Primarul Călin Bibarț susține că prin proiectul „Planificarea strategică eficientă și implementarea de soluții electronice pentru reducerea birocrației” municipalitatea urmărește să ducă mai departe și să dezvolte mai mult ceea ce autoritățile locale au făcut în pandemie, forțate de împrejurări. „Este vorba în principal de îmbunătățirea softului, recreerea lui și a unei părți de hard. Partea de soft trebuie implementată și finalzată până în primăvara anului viitor. Astfel, interacțiunea birocratică cu Primăria se va putea face electronic, pe partea de avize, petiții, cereri, cu excepția situațiilor prevăzute de lege ce țin de documentele pentru autorizațiile de construire, certificatele de stare civilă și cărțile de identitate. Pe acest schelet vom încerca să implementăm în cadrul Primăriei semnătura electronică și arhivarea documentelor”, a declarat primarul Călin Bibarț. Acesta a ținut să precizeze că în proiect va intra și o parte din arhiva existentă, mai precis 200 de metru liniari, va fi transferată în format digital.

La rândul său, managerul de proiect, Claudia Macra, a ținut să precieze că se va realiza și o pregătire a personalului, dar și a unor consilieri locali, iar rezultatul final va fi... reducerea birocrației.

Potrivit lui Eugen Crețu, directorul liderului asocierii de firme care implementează proiectul, Primăria Arad este al 24-lea sau al 25-lea client în cadrul „maratonului de digitalizare” a administrației publice demarat la nivel național, iar „într-un final, cetățeanul se transformă într-un cetățean digital”. „Orice document este supus unui proces de digitalizare, astfel încât în Primărie nu ar mai trebui să circule hârtii, susține Crețu.

Autoritățile ne asigură că după implementarea proiectului, situații cel puțin ciudate de genul că arădeanul care și-a plătit o amendă pentru parcare la casieria Primăriei trebuie să trimită și dovada plății la Poliția Locală, instituție aflată... tot sub umbrela Primăriei, vor dispărea.

Galerie foto (11)

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite