Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Trimis în judecată pentru că a strivit cu buldoexcavatorul un bătrân de 102 ani

S-a întamplat la Odvoș. Șoferul Primăriei Conop a călcat cu excavatorul un bătrân de 102 ani, ucigându-l. 

Trimis în judecată pentru că a strivit cu buldoexcavatorul un bătrân de 102 ani
Comentează 0

Prin rechizitoriul emis în data de 07.03.2023 în dosarul instrumentat de Parchetul de pe lângă Judecătoria Lipova, inculpatul S.L.D. a fost trimis în judecată pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă. 

Dar ce s-a întamplat, în fapt?

Potrivit rechizitoriului întocmit de procurorul de caz, în data de 21.03.2020, în jurul orelor 18.00, inculpatul (angajat al UAT Conop) a condus buldoexcavatorul marca Volvo BL71 (proprietatea UAT Conop), neasigurat, pe drumul de exploataţie DE749, situat în sat Odvoş,  dinspre DN7 spre râul Mureş, în timp ce executa lucrări în interesul personal al numitului (primar al UAT Conop), la ferma care aparţine soţiei acestuia şi, ajungând în dreptul imobilului cu nr. 245, având cupa ridicată, a surprins şi l-a accidentat pe bătrân, trecând cu roata faţă stânga peste acesta.

La faţa locului s-a deplasat un echipaj al ambulanţei, care după manevrele de resuscitare a declarat decesul. Conform raportului medico-legal de necropsie nr. 75/A3 din 02.12.2020 întocmit de S.J.M.L. , moartea datează din 21.03.2020, a fost una violentă şi s-a datorat hemoragiei interne consecutiv unui traumatism toraco-abdominal-pelvin cu multiple fracturi costale, leziuni de organe interne şi fractură complexă multieschiloasă de bazin. Leziunile traumatice descrise au putut fi produse prin comprimare între planuri dure. Conform buletinului analiză toxicologică-cadavre din data de 06.05.2020, bătrânul nu se afla sub influenţa băuturilor alcoolice. Conform raportului de expertiză tehnică judiciară în specialitatea auto şi circulaţie rutieră precum şi a suplimentului la acesta, nerespectarea de către conducătorul utilajului de tip buldoexcavator a destinaţiei de utilizare şi exploatare a tipului de omologare specifică pentru utilajul condus are raport de cauzalitate cu producerea accidentului.

Astfel, în data de data de 21.03.2020, în jurul orei 18.00, organele de poliţie din cadrul I.P.J. au fost sesizaţi telefonic de către ofiţerul de serviciu despre faptul că, pe un drumul de exploatare agricolă, aflat în proprietatea UAT Conop, în dreptul unui imobil din sat Odvoş,  s-a produs un accident de circulaţie, în care a fost implicat un buldoexcavator, accident soldat cu moartea unui bărbat în vârstă de 102 ani. Astfel, la fața locului s-a deplasat un echipaj al ambulanței, care după manevrele de resuscitare a declarat decesul.

În continuare, organele de poliţie au procedat la efectuarea cercetării la faţa locului , au efectuat măsurători, schiţa privind producerea accidentului , şi fotografii judiciare . Pe sensul de mers către râul Mureş, lângă acostament, se afla un boldoexcavator marca Volvo BL71, identificându-se urme create de pneurile autovehiculului respectiv în locul în care a fost identificată victima decedată, stabilindu-se totodată faptul că boldoexcavatorul a fost condus de inculpat.

Potrivit rechizitoriului, conducătorul utilajului putea să evite producerea accidentului dacă la încărcare, respecta volumul de marfă admis prin omologare (volumul cupei) și implicit nu își obtura câmpul de vizibilitate spre înainte pe durata exploatării utilajului, sau chiar dacă ar fi efectuat aceste operațiuni să își asigure zona de obturare a câmpului de vizibilitate prin o asigurare temeinică (chiar prin a fi dirijat de o altă persoană pe durata deplasării). În condiţiile date, victima putea să evite accidentul rutier, dacă era atentă la manevrele utilajului care efectua manipulare de baloţi şi implicit nu se deplasa pe drumul de utilitate pentru aprovizionarea animalelor şi/sau dacă victima era însoţită de o altă persoană care să o sprijine, având în vedere vârsta şi modul greoi de deplasare şi de orientare a victimei în timpul deplasării.

S-a solicitat de către organele de cercetare penală un supliment la raportul de expertiză tehnică în vederea stabilirii poziției exacte a victimei. Se arată că poziția victimei la momentele anteimpact în condițiile date, adică înainte cu cel puțin 3 secunde de impact, era pe drumul agricol, de lângă grămada de gunoi de grajd existentă lângă drumul agricol.

De asemenea, la data producerii accidentului, vehiculul nu era asigurat.

Drumul în cauză este amenajat pentru traficul aferent zonei (ferme etc.), intersectându-se cu DN 7 (aşa cum rezultă din fotografiile judiciare privind locul producerii accidentului) şi nu există indicator care să indice faptul că ar fi închis circulaţiei publice.  Prin urmare, au fost solicitate informații de la Consiliul Județean referitor la categoria de drum pe care s-a produs accidentul rutier, iar această instituţie a comunicat faptul că respectivul drum nu este în administrarea Consiliului, fiind trecut în patrimoniul UAT Conop prin actul administrativ 41 din 29.05.2020, iar drumurile de exploatare sunt drumuri publice aflate în administrarea unităților administrativ-teritoriale pe raza cărora se află.

Locul unde a rămas cadavrul, după intervenția echipajului medical, a fost la o distanță de 50 de m faţă de locul producerii accidentului, în continuarea drumului de exploatație, spre linia de cale ferată. 


Scrie un comentariu

trimite