Șase kilometri noi de cale ferată nouă dați în folosință: lucrările pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad avansează (FOTO)
Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, proiect finanțat prin PNRR, face pași înainte.
Lucrările executate pe Lotul 2, care se întinde pe o lungime de 54,13 km, au depășit pragul de 40%. Constructorul FCC Construcction are echipe mobilizate pe întreg traseul, iar rezultatele încep deja să se vadă.

„Lucrările de modernizare de pe Lotul 2 au depășit 40%, constructorul FCC Construcction având mobilizate echipe de lucru pe întregul traseu în lungime de 54,13 km, în vederea îndeplinirii cât mai rapid a obiectivelor propuse”, a transmis CFR Infrastructură Timișoara.
Tronson nou inaugurat pe 31 iulie
La finalul lunii iulie, a fost dat în folosință firul nou de circulație complet modernizat, între stația Lugoj cap Y și Jabăr Cap X Firul II.
„Astfel, în data de 31.07.2025, a fost dată în folosință firul nou de circulație complet modernizat, între stația Lugoj cap Y – Jabăr Cap X Firul II, de la km 517+226 la km 521+800 (linie nou-proiectată), linia III de la km 516+699 la km 517+226 (linie nou-proiectată) și accesul liniei 12 (linie de tragere proiectată), în lungime totală de 6 km”, scriu pe Facebook reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
Într-o primă etapă, trenurile vor circula cu o restricție de viteză de 50 km/h, din motive de siguranță, întrucât lucrările continuă și pe firul I.
Obiectiv: 160 km/h pentru pasageri
După finalizarea lucrărilor, trenurile de călători vor putea atinge viteze de până la 160 km/h, iar cele de marfă 120 km/h.
„Fiecare kilometru de linie reabilitată aduce dezvoltare. Pentru comunități, pentru investitori, pentru viitor”, este mesajul transmis de CFR Infrastructură Timișoara.
Sursa foto: Facebook CFR Infrastructură Timișoara