Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

EVALUARE NAŢIONALĂ 2016 clasa a VI-a. Elevii dau pe 23 mai examen la Limbă şi comunicare

Elevii din clasa a VI-a sunt primii care vor fi evaluaţi la finalul anului şcolar 2015-2016. Pe 23 mai ei vor da examen la Limbă şi comunicare, iar pe 24 mai la Matematică şi Ştiinţe ale naturii.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2016 clasa a VI-a. Elevii dau pe 23 mai examen la Limbă şi comunicare
Comentează 0

EVALUARE NAŢIONALĂ 2016. Elevii de clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a susţin mai multe evaluări la finalul anului şcolar. Copiii de clasa a II-a vor fi testaţi la scris, citit şi la matematică, elevii de a IV-a vor fi testaţi la română şi la matematică, iar clasele a VI-a vor fi evaluaţi la limba română şi la limba modernă, precum şi la matematică, fizică şi biologie. Primii care vor fi evaluaţi la finalul anului şcolar 2015-2016 vor fi elevii din clasa a VI-a. Aceştia vor susţine două examen, după cum urmează:

  • 23 mai: Limbă şi comunicare
  • 24 mai: Matematică şi Ştiinţe ale naturii

Limba si comunicare: testare la Limba si literatura romana + Limba moderna - testul vizeaza evaluarea unor competente din aria curriculara "Limba si comunicare" (60 de minute).
Matematica si Stiinte ale naturii: testare la Matematica + Fizica + Biologie - testul vizeaza evaluarea unor competente din aria curriculara "Matematica si Stiinte ale naturii" (60 de minute). Elevilor care au urmat cursurile in limba materna li se vor asigura testele de matematica atat in limba in care au invatat, cat si in limba romana.

Testele pentru Evaluarea Nationala vor fi realizate de catre Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE) din subordinea Ministerului Educatiei in concordanta cu programele scolare, trebuie sa aiba un nivel mediu de dificultate si un format asemanator celor al testarilor internationale (tip PISA, de exemplu).

Evaluarile Nationale se vor desfasura in timpul orelor de curs, in functie de programul fiecarei scoli. Exceptie face testarea de la clasa a VI-a, unde comisia de organizare trebuie sa stabileasca un interval orar unic pentru toate scolile.

La clasa a II-a, invatatoarea de la clasa este cea care va imparti testele. La clasele a IV-a si a VI-a, responsabil de administrarea testarii este un profesor care nu preda la clasa respectiva. Pe toata durata testarilor, elevii sunt asistati si de un al doilea profesor, care nu preda la clasa respectiva. Cei doi profesori nu au voie sa le dea elevilor indicatii cu privire la rezolvarea exercitiilor.

Elevii vor sustine testarile, de regula, in salile lor de clasa, respectand asezarea obisnuita in banci.

Testele pe care le-au sustinut elevii sunt corectate in scoala pe care o urmeaza copiii, de catre profesorii de la aceasta scoala. La clasele a II-a si a IV-a, fiecare test completat de copii este evaluat de catre invatatoarea de la clasa si de catre un alt profesor.

La clasa a VI-a, testele de Limba si comunicare sunt corectate de cate doi profesori, unul de limba si literatura romana si celalalt de limba moderna. Tot la clasa a VI-a, testele de matematica si stiinte ale naturii cu evaluate de cate trei profesori, unul de matematica, al doilea de fizica si al treilea de biologie.

Metodologia prevede ca, pentru a face mai usoara comunicarea si intelegerea rezultatelor catre elevi si parinti, profesorii corectori pot sa faca sublinieri sau mentiuni pe testele elevilor.

Corectarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a se finalizeaza in termen de cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test de la clasa respectiva.

Rezultatele individuale nu se afiseaza, nu se comunica public si nu se trec in catalog. Pe baza lor, profesorii trebuie sa construiasca planuri individualizate de invatare, pentru ca elevii cu lacune sa recupereze materia. Aceste planuri individualizate de invatare ale elevilor trebuie sa le fie comunicate parintilor. De asemenea, rezultatele le sunt comunicate elevilor si parintilor individual, in conditii de confidentialitate.

Metodologia prevede ca, dupa ce profesorul informeaza parintii cu privire la rezultatele obtinute de copil, parintii semneaza un proces-verbal pentru luarea la cunostinta a informatiilor referitoare la rezultatele elevului si la masurile prevazute in planul individualizat de invatare, daca este cazul.

Ministerul Educatiei stabileste ca Centrul National de Evaluare si Examinare realizeaza raportul final al acestor evaluari pana la data de 30 noiembrie.

Cheltuielile pentru organizarea evaluarilor sunt suportate de catre fiecare scoala in parte, se mai arata in metodologie.

Elevii de clasa a IV-a urmează să dea examen în perioada 30 mai- 2 iunie, după cum urmează:

  • 30 mai: Limba română
  • 31 mai: Matematică
  • 2 iunie: Limba maternă

Ultimii care vor fi evaluaţi sunt elevii din clasa a II-a:

  • 6 iunie: Limba română - scris
  • 7 iunie: Limba română - citit - şi Limba română pentru minorităţile naţionale - scris şi citit
  • 8 iunie: Matematică
  • 9 iunie: Limba maternă - scris
  • 10 iunie: Limba maternă - citit

Sursa romaniatv.net


Scrie un comentariu

trimite