Decizia radicală luată de Meta, în plin fake news legat de protecția datelor personale
Vineri, 25 iulie, grupul american Meta, care deține Facebook și Instagram, a anunțat că va interzice reclamele politice pe platformele sale în țările din Uniunea Europeană.

Într-o declarație preluată de presa internațională, Meta a anunțat că măsura va intra în vigoare din luna octombrie a anului curent.
Compania americană caracterizează această hotărâre drept „dificilă” și a declarat că nu va mai permite „publicitatea politică, electorală şi pe teme sociale” pe platformele sale în Uniunea Europeană din cauza cerințelor „imposibil de aplicat” ale Regulamentului european privind transparența publicității politice.
Decizia a fost adoptată în 2024 şi urmează să intre complet în vigoare în octombrie 2025. Acest regulament european are ca obiectiv garantarea unei mai mari transparențe a publicității și protejarea împotriva ingerințelor străine în perioada de dinaintea alegerilor.
Odată ce hotărârea va intra în vigoare, platformele online vor trebui să semnaleze în mod clar reclamele cu caracter politic și să indice sursa de finanțare.