Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Cum se depun declarațiile fiscale în vreme de pandemie

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Timişoara, care coordonează și activitatea Administrației Județene a Finanțelor Publice Arad, reaminteşte contribuabililor, faptul că, în temeiul Ordinului Președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2326/2017, se transmit, obligatoriu, electronic, pe site-ul Agenţiei, mai multe declarații fiscale.

Cum se depun declarațiile fiscale în vreme de pandemie
Comentează 0

Este vorba de:

-100 „Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat“;

-101 „Declarație privind impozitul pe profit“;

-120 „Decont privind accizele“;

-205 „Declarație informativă privind impozitul reținut la sursă, veniturile din jocuri de noroc şi câștigurile/pierderile din investiții, pe beneficiari de venit“;

-207 „Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenţi“;

-208 „Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal“;

-300 „Decont de taxă pe valoarea adăugată“;

-301 „Decont special de taxă pe valoarea adăugată“;

-307 „Declaraţie privind sumele rezultate din ajustarea/ corecţia ajustărilor/ regularizarea taxei pe valoarea adăugată“;

-311 „Declaraţie privind taxa pe valoarea adăugată colectată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal“;

-390 VIES „Declaraţie recapitulativă privind livrările/ achiziţiile/prestările intracomunitare“;

-394 „Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA“;

-710 „Declaraţie rectificativă“

„Potrivit art.147, alin.(16) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit şi evidența nominală a persoanelor asigurate, Formular 112, se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță, pe portalul e-Romania. De asemenea, reamintim faptul că, atât persoanele fizice, cât şi persoanele juridice sau entitățile fără personalitate juridică pot utiliza Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru obținerea informațiilor privind situația fiscală, depunerea electronică a declarațiilor fiscale și primirea electronică a documentelor și a actelor administrativ fiscale. Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV. Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual, fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF”, se arată într-un comunicat de presă al ANAF.

Cum să te înrolezi în Spațiul Privat Virtual

Potrivit reprezentanțilot Fiscului, aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente:

a) decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013 sau

b) decizie referitoare la obligații de plată accesorii - emisă începând cu anul 2013 sau         c) somație - emisă începând cu data de 01.01.2015.

d) numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

„Persoanele fizice înrolate în Spaţiul Privat Virtual pot transmite declaraţia unică electronic, prin utilizarea Spaţiului Privat Virtual”, se mai arată în comunicat.

 

 

 

 

 

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite