Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

O româncă face 40.000 de euro din pantofi şi genţi “brodate” cu simboluri româneşti

Nicoleta Chirica a renunțat la o carieră în sistemul corporatist și a devenit designerul şi fondatorul Iutta, brand de accesorii. „Talismanele“ Iutta au apărut după ce și-a descoperit pasiunea pentru genţi.

O româncă face 40.000 de euro din pantofi şi genţi “brodate” cu simboluri româneşti
Comentează 0

„Cred că avem nevoie de sondarea identităţii noastre, de o nouă analiză a tradiţiilor pentru a ne cunoaşte mai bine. Când am început noi, acest curent pe care îl vedem acum construit în jurul foclorului era abia la început. Foclorul face parte din povestea noastră identitară. Revenirea la rădicini este un exerciţiu normal, mai ales în zilele acestea“, spune Nicoleta Chirica, designerul şi fondatorul Iutta, brand de accesorii care a cunoscut o dezvoltare rapidă pe plan local şi este gata de a intra pe piaţa londoneză, unul dintre cele mai cosmopolite podiumuri ale lumii.

12

Povestea Iutta nu are longevitatea unei legende, încă, dar inspiraţia din spatele ei se bazează pe sute de ani.

„Am început această poveste acum 4-5 ani. Lucram într-o mulţinaţională, într-un domeniu tehnic pentru că eu am terminat Cibernetica.  Deşi provin dintr-o familie cu înclinaţii spre artă, tatăl meu fiind sculptor, nu am avut întotdeauna în gând să mă dedic designului. Am desoperit însă această pasiune pentru genţi şi mi-am dorit să merg mai departe.

Primele încercări s-au întâmplat acum vreo 4 ani, când am mers la o legătorie de artă, de unde am luat resturi de piele, din care am făcut primele genţi. Am pornit la drum cu câteva mii de euro. Nu am accesat niciun credit sau alte resurse externe. Mi-am vândut maşina şi aşa s-a născut Iutta“ a mai spus Nicoleta.

Prima colecţie a fost costruită în jurul sculpturilor tatălui său şi a inclus obiecte din lemn sculptat, broderii inspirate din schiţele sale.

„A doua colecţie a fost Dor de Românesc, unde broderiile sunt preluate de pe iile din fiecare zonă gegrafică a ţării noastre, după o cercetare amănunţită a semnifi­caţiilor lor.“

„Talismanele“ Iutta sunt realizate în două ateliere, iar pielea este importantă din Italia pentru că tăbăcăriile româneşti au pierit, au rămas doar nişte mituri. Pentru a face o geantă, de exemplu, uneori este necesară şi o lună de zile.

„În Bu­co­vina am găsit nenumărate surse de inspiraţie, de la peisaje până la oamenii locului. Este acolo o bogăţie culturală remarcabilă. Dez­voltăm în continuare liniile. De asemenea, am început să personalizăm produsele. Nu cred că este vreun colţ de lume în care să nu fi trimis o geantă, din Irlanda, până în Dubai sau SUA, de peste tot am primit câte o solicitare. De obicei, cererile vin din partea ro­mâ­nilor şi aproximativ 80% din achiziţii se fac pentru cadouri.“

„Nu, niciodată nu m-aş întoarce în corporaţie. Acum chiar fac ce-mi place. Trăiesc nişte experienţe extraordinare“, spune aproape speriată Nicoleta Chirica.

Sursa expunere.com

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite