Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Cum ajută mediul online persoanele cu profesii liberale

Cum ajută mediul online persoanele cu profesii liberale
Comentează 0

Categoria profesiilor liberale este foarte largă, dar cele mai cunoscute și populare meserii sunt cele de avocat, arhitect, medic (inclusiv dentist sau veterinar), psiholog sau contabil autorizat / expert contabil. Există de asemenea auditor energetic pentru clădiri, asistent medical, asistent social, auditor financiar, consultant fiscal, biolog, chimist, executor judecătoresc, farmacist, detectiv particular, fizio-kinetoterapeut, notar public, sociolog, practician în insolvență... 

Profesiile liberale au un statut special în fiscalitate. În primul rând, nu se inregistreaza la Registrul Comerțului, ci doar la ANAF, imediat după obținerea autorizației de la autoritatea care reglementează profesia liberală. Mai departe însă, se poate vorbi de un business propriu-zis, unde se aplică legile de cerere - ofertă și unde concurența își spune cuvântul.

O persoană care practică o profesie liberală trebuie să își promoveze cât mai bine serviciile. Își poate crea un brand personal sau poate activa alături de alți specialiști. Oricum ar fi, în prezent mediul online ajută enorm profesiile liberale, căci promovarea este la îndemâna oricui, iar gama de servicii poate să fie accesată de o categorie largă de clienți, în unele cazuri cu limitări geografice foarte reduse față de varianta unui birou clasic promovat local.

Pe internet, o abordare profesionistă se bazează pe existența unui website propriu. O astfel de investiție este redusă, înseamnă cumpărarea unui domeniu web de tip .ro de preferat și constuirea unui website - se poate alege chiar și o tema de Wordpress, căci aspectul trebuie doar să fie unul elegant, iar informația este cea care contează mai mult. Din punct de vedere tehnic, în astfel de domenii se poate spune că designul nu este deloc pe primul loc, mai importantă ar fi partea de gazduire web pe un server foarte stabil și cu o viteză de încărcare foarte bună. Practic, website-ul (construit desigur elegant, profesionist) să poată fi accesat absolut oricând.

Pornind de la website, trebuie bifată și prezența pe rețele sociale (de obicei Facebook și LinkedIn), pentru facilitarea contactelor și distribuirea mai simplă a mesajelor. Imaginea personală trebuie construită însă cu multă atenție, ideal prin crearea de conținut specializat - inclusiv în publicații generaliste și de specialitate, bloguri, pe forumuri specializate etc. Trebuie ca imaginea să fie una de expert pe domeniul respectiv, iar la o eventuală căutare pe Google, orice persoană să găsească informații în multe surse despre practicantul profesiei liberale. În aceste domenii este vorba mult despre încredere, imaginea construindu-se inclusiv prin recenzii favorabile, articole în mass-media (care pot fi inclusiv facilitate prin agenții de marketing și publicitate, cu aplicabilitate și pe zona de SEO - optimizare pentru motoarele de căutare).

În zilele noastre, cine are nevoie de un avocat, un expert contabil sau un auditor energetic pentru clădiri, cel mai probabil va căuta online un astfel de specialist, cât mai aproape de zona în care locuiește. Construirea corectă a identității online înseamnă să fii ușor de găsit de către potențialii clienți, apoi informațiile care îți sunt asociate să te prezinte într-o lumină cât mai bună. Folosind la maximum resursele online, se poate ajunge la o activitate prosperă, chiar și dacă nu există încă o activitate profesională amplă, cu experiență relevantă în domeniu.

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite